Serwis Polskiej Agencji Prasowej Nauka w Polsce podał informację o kryzysie dziennikarstwa ekonomicznego w Polsce. Wypowiedział się tam m. in redaktor naczelny polskiej edycji miesięcznika Forbes, Michał Kobosko:

Mówiąc o prasie ekonomicznej należy pamiętać o ekonomii prasy. Nie ma wystarczającej grupy odbiorców dla tekstów ekonomicznych, które miałyby dotrzeć do mas. Tytuły masowe są w kiepskiej sytuacji, ponieważ reklamodawcy wolą pisma profilowane, skierowane do konkretnej, najczęściej wąskiej grupy czytelników.

Forbes w Polsce jest wydawany przez wydawnictwo Axel Springer. Wydawnictwo Axel Springer wydaje na rynku polskim m. in. gazetę codzienną Fakt i całą gamę innych magazynów (Newsweek, Komputer Świat, Auto Świat, Popcorn etc).

Axel Springer nie jest dostawcą informacji. Dostawcami informacji są zazwyczaj agencje prasowe typu PAP, DPA, AFP etc.. Axel Springer sprzedaje powierzchnię reklamową. Celem Axel Springer utrzymanie poglądu, że prasa i magazyny przez siebie wydawane to dobre miejsce na umieszczanie ogłoszeń, dobre miejsce na promowanie marek, dobre miejsce na promowanie wzorców zachowań. Axel Springer pragnie przekonać reklamodawców, że jest dla nich bardzo dobrym partnerem biznesowym, tytuły przez niego wydawane idealnym miejscem na ich reklamy.

O tym, że tytuły wydawane przez Axel Springer nie są dobrym miejscem na publikację ciekawych, interesujących i wartościowych tekstów nie trzeba nikogo przekonywać. Sam Axel Springer nawet nie próbuje tego przekonania zmieniać. Jedyną istotną informacją informacją na temat Forbes na witrynie www.axelspringer.pl jest cennik reklam i dane adresowe osób zajmujących sprzedażą powierzchni reklamowej.

Kryzys prasy i mediów informacyjnych trwa.